سوسن صادقی

این روزها راه اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی به دغدغه اصلی مسئولان بدل شده است تا آنجا که هرازگاهی در این خصوص  اظهار نظری ارائه می‌شود و در آخرین اظهار نظر، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده است که در حال مذاکره با بخش خصوصی هستند تا اقدام به راه‌اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی داخلی کنند و  مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آنها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد و زمانی که مذاکره‌ها به نتیجه برسد  سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از 10 میلیون مشترک راه‌اندازی می‌شود. در این میان این سؤال به ذهن می‌رسد که عملکرد شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند بیسفون، سلام، فانوس، سروش،  ساینا و... چگونه است و چرا هنوز کاربران از این شبکه‌های اجتماعی آنچنان  که باید استقبال نکرده اند؟